Wima Rally Svájc 2013

Ismét eljött a nap, amire egy évet vártam. Idén először  sikerült napsütéses, gyönyörű időben útnak indulni (eddig még minden évben esett induláskor az eső). Az odafele utat 4 napra terveztem be, idén amolyan Easy Rider módra, lazán, esténként élvezve a Bayer Föld különféle házisöreit és híres ételeit. 1,100 km állt előttem, az útvonal: Berlin-Bayruth-Laupheim-Konstanz-Couvet.Az első 800km után még mindíg Németországban voltam, Konstanz városában, ahol ismerősöket látogattam meg. Tiszta Balaton „Feeling”, csak itt több volt a német…:) A bódeni tó gyönyörű, rengeteg vitorlással és hajóval. Itt egy 50 km-t „spórolva”, komppal mentem át a másik oldalra, ahonnan már pár kilométer volt a scájci határ.

wima-svajc1 wima-svajc2

A 0. napon, vasárnap érkeztem a táborba, ahol már rengeteg sátor állt. Sorban érkeztek a motorok a világ minden tájáról. A Sport centrumban egy focipálya körül állíthattuk fel a sátrakat. Étterem, fedett úszómedence, Jakuzzi, első osztályú tusolók szolgálták a kényelmünket a hegyekkel körbevett területen.

wima-svajc3Az én karszalagomon a 236-os szám állt, ebből arra következtettem, hogy plusz-minusz 250-en leszünk, mivel én majdnem az utolsó voltam a listán. Ez így is lett, 5 Férfi képviselte idén az erősebb nemet a 14 országból érkezett Hölgyek között. Svájc, mint szervezők, Németország, Finnország, Japán, Ausztria, Estonia, Ausztrália, Belgium, Franciaország, Lengyelország, Curacau, Hollandia, Anglia, Magyarország.

Első este a  megnyitóvacsora kellemesen telt,  jó volt látni a sok ismerős arcot, üdvözölni azokat a kedves embereket, akiknek a nagyrészét csak a WIMA éves rendezvényén látok. (sajnos)

Második nap elmotoroztunk a  Creux du Van-hoz, ami egy kb.1,400 méter széles és 150 méter mély amfiteátrum jellegű  köves szakadék a Le Soliat északi részén. Val de Travers  ismert látványossága eszméletlen látványt nyújtott.

wima-svajc4

A 3. napon a jól ismert iskolai játékok következtek, a sportcentrum tökéletes helyszín volt erre az alkalomra is. Földön és vízen egyaránt kipróbálhattuk magunkat, a nagyon vicces játékokban. Majd az este megkoronázásaként következett az Abszint kóstoló és a szokásos esti szocializálódás.

Csütörtökön volt a Rally megtartva. Egy 140 km-es kört leíró térkép alapján  kellett találkozási pontokat megtalálni és ott különböző feladatokat végrehajtani. Ilyen volt például egy doboz csavar és a hozzá tartozó anyák társítása 1 perc alatt, amennyi csak megy. A következő pontnál motoros ügyességi feladat következett, a cél minél lasabban teljesíteni az akadálypályát. A következő helyszínen mindenféle tárgyakkal kellett egy gumikerékbe bele találni. Majd egy kilátó ponthoz érkeztünk, ahol pár elméleti kérdés mellett egy marhamérlegre álltunk a motorokkal, teljes felszerelésben és a súlyunkat kellett megsaccolni. Sajnos az utolsó feladatnál elkapott minket egy hatalmas eső és úgy 30 km-t kellett még megtennünk a táborig. Senkinek nem kívánom a szűk erdei, kanyargós utakat vizesen, esőben, sötétített plexivel. Utána majd 3 napig száradt a bőrruhám, mert ilyenkor sosincs kéznél az esőruha.

wima-svajc5 wima-svajc6

Pénteken a felvonulással tarkítottuk a környék faluit. El lehet képzelni milyen hosszúra nyúlt a 240 motoros hölgyből álló hegyi menet. Este következett a búcsúvacsora, az utolsó nap, ami már az éves találkozó végét jelentette. Eszméletlen ízorgiában volt részünk, a 3 fogásos vacsorát még egy sajtkostolóval megkoronázták. A tombolán mindenki nyert némi apróságot, én nevezetesen 2 USB-vel és egy hajkefével lettem gazdagabb.

Az este végefelé a svájci szervezők a következő dallal leptek meg minket:

„WE SAY GOODBYE, AUF WIEDERSEHN

Wir sind WIMAS und wir kommen von der großen weiten Welt
DAS IST SCHÖN, DAS MACHT SCHÖN

We are WIMAS and we’re coming from around the big nice world
THIS IS GREAT, REALLY GREAT

LA LA LA………..

Wir lieben Kurven, Wein und Bier darum sind wir alle hier
DAS IST SCHÖN, DAS MACHT SCHÖN

We love riding on the bikes with the wind on our sides
THIS IS GREAT, REALLY GREAT

LA LA LA……

Gute Reise wünschen wir, allen Frauen danken wir
NUN GEHT’S LOS, AUF NACH HAUS

We wish you a lucky trip, just take care we hope you’re fit
WE SAY GOODBYE, AUF WIEDERSEHN”

wima-svajc7

A vacsora folytán elkezdett zuhogni az eső és előre féltem, hogy a hazafele út kezdő részét esetleg esőben kell megtennem. Hálistennek reggelre ismét ragyogó napsütésben vettünk érzékeny búcsút egymástól.

Jövőre találkozunk Zakopánéban, Lengelországban.