Brno – Acis Motorsport

 

Az Acis Motorsport Lányai Brnoban is maximálisan teljesítettek, felkészülve vágtak neki a II. fordulónak. A pénteki nap szabadedzésekkel telt, próbáltak a lehető legtöbbet pályán lenni és minél jobb köridőt teljesíteni. Legjobb köridejüktől csak picit voltak elmaradva, ez bizakodásra adott okot….

15-PEZ2-SPEEDLADIES-003 15-PEZ2-891-02

Szombat délelőtt tökéletes időjárás mellett motorozhattak. Az első két menetet vették alapul a rajtrács kiírásánál, így Hajni a 4. Zsófi pedig a 7. rajthelyről várta a versenyt. A szombat délelőtti utolsó menetben mindkét lány megfutotta élete legjobb köridejét a Brno-i versenypályán. Hajni 2:19,6-ot Zsófi pedig 2:21,9-et ment, ez még jobban inspirálta a lányokat, és nagy izgalommal várták a versenyt.

Zsófi szokásához híven elindult a fiúk versenyén is, amit vihar miatt mindjárt az első körben leállítottak. A vihar dörgéssel, villámlással, nagy széllel és jégesővel érkezett, de szerencsére nem tartott túl sokáig, így esély volt rá, hogy a lányok versenye már száraz körülmények között fog lezajlani. Ez pont így is történt.  A rajtot mindkét lány jól kapta el, Hajni mindjárt az élről rajtolt, két 1000-es motorral felvette a ritmust és meglógott a mezőny elől. Zsófi követte Őket. Majd jött az, amitől minden technikai sportot űző ember fél.

Hajni végig fölényesen vezette kategóriáját, majd motorja az 5. körben látványosan belassult és kívülről hallgatva is hallani lehetett, hogy nagy a baj, 3 henger működött. Már csak a szerencsén múlott minden, nagy előnyre tett szert így már csak abban bíztunk, hogy az emelkedőn is fel tud menni a motor és be tud gurulni a célba.  Zsófi remek motorozással végig tartotta a kategória 2. helyét, majd az utolsó körben megelőzték, Hajni-t pedig az utolsó 20 cm-en, előzte meg egy R6-os lány. A végeredmény Hajni 2. Zsófi pedig a 3. helyen ért célba. A csapat mindent megtett a sikerért és értékes pontokkal tértek haza.

15-PEZ2-SPEEDLADIES-018 15-PEZ2-891-20

Most a legfontosabb, hogy Hajni motorja elkészüljön a Most-i versenyhétvégére, ami Június 20.-án lesz.

Hajni beszámolója:

….nem is tudom, hol kezdjem, talán megyek időrendben. Pénteken reggel a bemelegítő 3 körrel kezdtem, ami azért érdekes, mert a pénteki legjobb időmet ebben a 3 körben tettem meg.  A pénteki nappal nagyjából elégedett voltam, de nem ilyen köridőért jöttem Brno-ba. Ezért szombaton jobban rákészültem mentálisan az egészre, sikerült is mindjárt 3mp-et javítanom és megfutottam életem legjobb köridejét, amivel már most nem vagyok elégedett és még jobbat akarok! J Gondoltam ezen javítok majd a délutáni szabadedzéseken és a versenyen, no ekkor jött a vihar, a sátorba 3-man kapaszkodtunk, hogy ne vigye el a szél, majd attól féltünk, hogy a jégeső szétveri teljesen. Szerencsénkre épségben megúsztuk és már csak azért imádkoztunk, hogy a lányok versenye száraz legyen.

3.

Zsófi fiús versenyét már a vihar első perceiben engedték el, amit rögtön le is intettek, aminek én személy szerint örültem, legalább nem kellett most duplán izgulnom érte.

15-PEZ2-321-06

A versenyünkre teljesen felszáradt a pálya, a rajtot jól kaptam el és rögtön az élről rajtoló 1000-es motorokkal tartottam a tempót. A pálya középső szektorában minden körben ráestem a lányokra, ez nagyon felbuzdított és már kieszeltem a tervemet is az utolsó körre és akkor abban a pillanatban eltűntek a lányok a szemem elől. Először nem értettem mi történik, hisz a gázkart ugyanúgy csutkán húztam, majd különféle jelenségek jöttek a motortól, aztán furcsa hang. Legelső gondolatom az volt, hogy nem lett elég üzemanyag beletankolva, majd jött a felismerés, hogy nagyobb a gond és jöttek a kérdések a fejemben, hogy mi tévő legyek???  Megnéztem: nem füstöltem, nem folyt az olaj, hátra néztem mögöttem sehol senki, ekkor arra a döntésre jutottam, hogy húzom, ahogy csak tudom és ameddig megy a motor.

A célegyenes előtt még arra is gondoltam, hogy hogy kellene most átsunnyognom a célegyenesen, hogy ne hallja meg az ellenfél csapata, ne tudjon jelezni Neki, hogy gondban vagyok. Innentől kezdve nem rajtam múlt az egész, a gázkart teljesen lecsavartam és a fékhez nem nyúltam az utolsó körben és egyfolytában a motorkámhoz imádkoztam, hogy tegye már meg hogy bevisz a célba, simogattam babusgattam minden ami csajos. Az emelkedőktől nagyon tartottam, mert ott már alig ment a motor és a célegyenes előtti kanyarba hátranéztem, láttam amitől féltem, megjelentek a lányok, az egyik megelőzött, de az egy ezres motor volt.  Próbáltam szélárnyékába beállni, hátha behúz, már a kockás zászlóra koncentráltam és az utolsó 20 cm-en elhúzott mellettem egy R6-os.

Rettenetes dühös lettem, a levezető kört nem is tudtam már megtenni annyira nem ment a motor, a szerviz útra kigurultam és kiszellőztettem a fejem, talán még sosem voltam ennyire mérges és nem tudtam most mire haragudjak, hisz ez a technikai sport, benne van. Rettenetesen csalódott vagyok még most is, hisz én mindent megtettem, nem kevés időt, pénzt, energiát áldoztam ennek a versenynek. Természetesen örülök a 20 pontnak, és nagyon hálás vagyok az én kis Suzimnak, hogy behozott a célba.  Nagyon sajnálom, hogy nem tudjuk rendbe hozni, új blokkot kell hogy kapjon, remélem hogy az új blokkal minden rendben lesz és elkészül időben.

Nagyon büszke vagyok Zsófira, még sosem láttam Tőle ilyen hozzáállást, remekül teljesített a hétvégén, és remélem idén Most-i pálya is elnyeri tetszését és ilyen élvezettel fog motorozni, mint Brno-ban.

15-PEZ2-SPEEDLADIES-044 15-PEZ2-321-09

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.